Zaterdag- en Zomerschool

Extra school

Voor kinderen die het leuk vinden om meer te leren hebben wij de Zaterdagschool en
de Zomerschool. De Zaterdagschool biedt ondersteunend onderwijs aan in taal/ lezen en
rekenen. De Zomerschool richt zich eveneens op Taal/Lezen en rekenen, en biedt daarnaast
ook de brede ontwikkelingsvakken: Techniek, Muziek, Theater/Dans, Sport en CKV.

Zaterdagschool

In september 2011 zijn we gestart met De Zaterdagschool. De Zaterdagschool is 30 weken per jaar voor de kinderen van groep 5 tot en met 8 geopend. Zij krijgen van 9.00 tot en met 11.15 uur les in Taal/Lezen en Rekenen. Het programma van De Zaterdagschool is ondersteunend, maar afwijkend van het aanbod gedurende de rest van de week. De Zaterdagschool wordt vooral bezocht door kinderen die het leuk vinden om meer te leren. De leerkrachten werken de rest van de week ook op Rkbs De Regenboog en zijn daarmee dus bekende gezichten voor de kinderen. Deelname aan De Zaterdagschool is vrijwillig. Wanneer kinderen zich inschrijven, wordt op hun komst gerekend. Er zijn geen kosten verbonden aan de deelname.

Zomerschool

In de zomer van 2012 zijn we voor het eerst gestart met De Zomerschool. Kinderen van de groepen 1 tot en met 7 worden uitgenodigd deel te nemen. Zij krijgen de eerste drie weken van de vakantie in de ochtend tot in de middag een aanbod dat zich richt op Taal/Lezen en Rekenen. Daarnaast krijgen zij ook de brede ontwikkelings vakken, namelijk Techniek, Muziek, Theater/Dans, Sport en CKV. Ook binnen deze lessen maakt het vakgebied Taal/Woordenschat een belangrijk deel uit.

Linnaeusstraat 12
2522 GR Den Haag