De eerste stappen in de basisschool

Wat kunt u, praktisch gezien, verwachten als u uw kind bij ons op school wilt inschrijven?

Inschrijven op Rkbs De Regenboog doet u nadat u zich goed heeft laten voorlichten en rondgekeken heeft op onze school. Ga bijvoorbeeld ook op andere scholen kijken. Ons advies is een school te zoeken die goed aansluit bij uw visie op opvoeding en die past bij wat uw kind naar uw inzichten nodig heeft.

U maakt om voorgelicht te worden en een rondleiding door de school te krijgen (telefonisch) een afspraak. Sommige mensen willen tijdens die afspraak direct inschrijven, wellicht is het beter daar even over na te denken en daar een aparte afspraak voor te maken. Indien gewenst kan inschrijven wel tijdens die eerste afspraak.

Wanneer u uw kind op onze school heeft ingeschreven, streven wij ernaar u, 2 weken voor uw kind 4 jaar wordt, bericht te geven bij welke groep 1 uw kind is ingedeeld. De betreffende leerkracht zal vervolgens contact met u opnemen om afspraken te maken over “wen” ochtenden/middagen. Maximaal 4 dagdelen mag uw kind voor zijn of haar verjaardag op Rkbs De Regenboog komen om aan de school en de groep te wennen.

Is uw kind 4 geworden, dan mag het de gehele schoolweek volgen. In overleg met de ouders kan anders besloten worden.