Gezonde school

Rkbs De Regenboog: een gezonde school

In het schooljaar 2016-2017 hebben wij het vignet “gezonde school” gekregen. Wij zijn daar erg trots op.

Wij zetten stevig in op “in beweging komen”. Door de invoering van begeleid buitenspel hebben de kinderen elke dag gerichte sport en spel activiteiten. Dit gebeurd onder leiding van onze buitensport sectie (u herkent hen aan de oranje shirts en jasjes). Het begeleid buitenspel doen wij naast de reguliere gymlessen.

Ten aanzien van voeding zorgen wij er middels lessen en workshops voor dat er bij kinderen, maar ook bij ouders en teamleden, de kennis ten aanzien van gezonde voeding wordt verdiept. Onze overtuiging is dat er eerst kennis van zaken zal moeten zijn om vervolgens een ieder in staat te stellen de gezonde en betere keuze te maken.

Onze inspanningen richten zich op motivatie-ontwikkeling en kennisvergroting. Wij verbieden niet, maar stimuleren juist om de gezonde keuze te maken. Het is dus nog steeds toegestaan om een zakje chips te trakteren, maar we laten ook de alternatieven zien.

Linnaeusstraat 12
2522 GR Den Haag